Fietstocht langs de Maas tussen Reuven en swalmen

15 juni 2015 - Swalmen, Nederland

Dag 2. De dag begon wat fris met ca. 11 graden en het was dik bewolkt. Na de koffie klaarde het weer op en het werd direct een stuk warmer. Met Coby en Gerard die hier al vele jaren wonen hebben we een prachtige fietstocht gemaakt  langs de mooiste plekjes van deze omgeving. Vanuit Swalmen eerst naar Reuver, langs de grens van DLD.Vandaaruit langs kleine dorpjes naar de Maas. Bij een piepklein gehucht Rolkenstein kwamen we langs een Mariakapel waar we even naar binnen zijn gegaan om een kaarsje op te steken. We reden op een bepaald moment heerlijk in de zon op het fietspad langs de Maas. Echt genieten van deze prachtige omgeving in NL. Aan de oever hebben we ons broodje gegeten en onderwijl naar de voorbijvarende boten gekeken. Evenverderop fietsten we langs een punt waar we vorig jaar ook zijn geweest. In het plaatsje Kessel is men een enorme ruïne aan het restaureren, een mega project. Dit moet uiteindelijk resulteren in een restaurant, hotel e.d. Een meerjarenproject blijkt wel. Nog weer een stuk verder in Asselt stonden we een lief kerkje te bewonderen. De Pastoor kwam langs en vroeg of wij interessan hadden om de kerk aan de binnenkant te bekijken. Wat bleek was dat Gerard en de Pastoor elkaar al jaren kennen, dus dat was wel erg leuk om met hem de kerk te bezichtigen. Een paar kilometer voor ons eindpunt, het huis van Coby en Gerard hebben van een op indrukwekkende wijze gerestaureerd kasteel Hillenraad op afstand kunnen bewonderen. Bij Coby en Gerard thuis hebben we heerlijk in hun tuin genoten van een lekker wijntje. In totaal hebben we vandaag ruim 30 km gefietst. Een mooie afstand. Coby heeft ons ook een hele rondleiding gegeven langs al haar kunstwerken in tuin en huis. Het is een hele indrukwekkende collectie. Na het eten zijn wij weer op de fiets naar ons eigen chateau in Swalmen gegaan. Dit was weer een hele fijne dag en weer erg leuk om onze familie weer te zien.

1. Jetteke Mik:
    17 juni 2015
    Wat kun je dan met plezier terugdenken aan het eind van de dag. Althans dat lees jk tussen de regels door. We wensen jullie nog een aantal van dit soort dagen. Liefs ons