Laatste wandeling door het heuvelland van Zuid Limburg

6 juli 2015 - Slenaken, Nederland

Maandag 6 juli 2015, de laatste wandeltocht in het heuvelland van Zuid Limburg. Het weer is zoals de afgelopen dagen schitterend. Een strak blauwe hemel met een heerlijke temperatuur van 23 graden starten we onze wandeltocht om ca 10.30 uur. Gelukkig is de hitte een stuk minder. Er waait een fris briesje over het dallandschap en dat is een genot om dit door je haren te voelen. Vanuit de camping vertrekken we richting Heijenrath. Deze plaats ligt op 230 M hoogte. Onze wandeling gaat glooiend door het landschap naar beneden via Pesaken naar Euverem die wat dieper in het dal liggen op een hoogte van 115 meter. Ook weer plaatsnamen waar we nog nooit van hebben gehoord, zelfs niet in de kruiswoordpuzzels. We lopen op ons gemak naar beneden en doorkruisen alle schakering groen met steeds weer prachtige uitzichten. Komen we in Pesaken, wanen we ons ineens in de Provence. We kijken naar een huisje die zo in het liefelijke Zuid Franse landschap past. Zie foto. Op een bankje even verderop kunnen we rusten en genieten van dit mooie plaatje in Zuid Limburg. Onze route loopt verder door in de oksels van het fris groen glooiende landschap. We lopen langs de Gulp over smalle paden door de weilanden en moeten uitkijken dat we niet in een koeienflats trappen. Dan gaan we door het bos weer  omhoog naar 215 meter en komen dan weer op ons uitgangspunt. In Heijenrath bij het plaatselijke hotel wacht ons een heerlijk schepijsje. Om 15.00 uur waren we weer op onze camping . Wat ook nu weer een heerlijke dag.

1. Fernanda en Evert:
    8 juli 2015
    Hallo Paul en Josita.
    Ik heb genoten van jullie prachtige vakantieverhalen.
    Toen onze kinderen klein waren hebben wij ook In deze omgeving op campings gestaan. In de verkeringstijd, dat is al heeeel lang geleden hebben Evert en ik hier ook een fietsvakantie gehad. Welkom thuis!!!!
    Liefs.