Prachtige fietstocht op de grens

5 juli 2015 - Slenaken, Nederland

Zondag 5 juli, na een nacht met regen en veel donder en geweld, zag alles vanmorgen in het zonnetje er weer fris en fruitig uit. Heerlijk zondagsontbijt in het zonnetje. Ja lieve mensen dit vinden wij toch het ultime genot van de vakantie. We doen precies waar wij zin in hebben en nemen zoals het valt. De temperatuur is goed en wij voelen ons goed dus hup op de stalen ross en trappen, heuvel af en weer op en weer af en weer ...... Wij beiden  mer

Eenpitter

ken dat het steeds makkelijker gaat om die pukkels omhoog te komen, en voor Siet de afdaling. Met waarlijke doodsverachting heeft ze zich met een snelheid van 40 per uur naar beneden laten suizen. Onvoorstelbaar ! Supergoed. Heerlijk genieten. We reden van het ene naar het andere pittoreske dorpje. Dan weer in NL dan weer in België. Dan kom je ineens in Mheer, zo'n dorpje van nooooooooit van gehoord  een heel lief kerkje tegen met natuurlijk er tegenover, hoe kan het ook anders in ons Katholiek gebruik, een café. Vanzelf daar lekker koffie met, volgens Limburgs gebruik een heerlijke vlaai erbij. In de Mariakapel een kaarsje aangestoken. Lopen we om de kerk heen lopen we zo de middeleeuwen in. Een prachtig kasteel. Compleet gerestaureerd, schitterend en ook zeer verrassend om dit te zien,  zie bijgevoegde foto's. Fietsen we weer een paar dorpen verder, komen we terecht in de verstilde kern van het dorp Noorbeek. Kerk met ertegenover een café.Orgelmuziek vanuit de kerk, een Mariakapel en dan een mini tentoonstelling, echt heel mooi, van kerk attributen van eeuwen geleden. In ons historisch besef zijn we gelukkig in staat om de waardevolle dingen in ons leven te koesteren. Daarvan kunnen wij nu genieten. Wat een heerlijkheid in ons leven en wat hebben we vandaag van weer genoten van alles om ons heen.