Het Geuldal

25 juni 2015 - Vijlen, Nederland

Als het weer mooi is moet je er direct op uit trekken is onze ervaring. Na al die nattigheid en koude, was het best wel weer effe wennen in de korte broek. Want om 10.30 was het al erg warm op de bult waar wij staan. Te voet dus, eerst omlaag naar de Geul en dan verder het Geuldal in richting Belgische grens. Wouw lieve mensen die dit lezen, een prachtig NL gebied. Het doet ons steeds weer denken aan Oostennrijk. Tjonge wat een heerlijke omgeving is dit. Op de grens van NL en België ligt het meest zuidelijke plaatsje van NL : Kuttingen. Om daar te komen loop je door hele smalle paden zoals je die ook in Oostenrijk aan treft. Stijl omhoog, zeer smal en dan weer omlaag. Kijk eens over je schouder en dan zie je een prachtig uitzicht, het zoveelste uitzicht over het glooiende landschap. Vanuit het dal van de Terzietserbeek slingert de Kustsinderweg naar boven temidden van een waar wandelparadijs, een prachtig stuk flora en fauna langs de gezellige vakwerkhuizen. Via de prachtige wegen komen we tenslotte uit in Epen. Vandaaruit via sluip/smokkel routes, hebben wij de we naar onze camping weer terug gevonden. Het weer was nog steeds helemaal top. Na het douchen heerlijk buiten van de zon genoten.

1. Pien en Mare:
    26 juni 2015
    Jouw tekst kan zo in een reclamefolder! Wij worden steeds enthousiaster om ook naar Epen te gaan!
  2. Jip & Janneke:
    26 juni 2015
    De beschrijving van de wandeling kan inderdaad in een reclamefolder van Zuid Limburg. Het gebeuren onder de luifel nadien, hoewel niet beschreven waarschijnlijk in die van de plaatselijke slijter.
    Xxx,
    J & A