Vakantie 2015 Zuid en midden Nederland

18 mei 2015 - Assen, Nederland

Plannen maken voor vakantie is altijd erg leuk. Wat gaan we dit jaar doen? Vaak hebben we een vorige vakantie afgesloten met de gedachten aan de volgende vakantie: doen we weer hetzelfde of doen we het anders. We doen het niet echt anders dan in 2014, we blijven ook dit jaar weer in NL. Hier liggen diverse redenen aan ten grondslag. Maar het belangrijkste is wel dat we NL een heel prettig vakantieland vinden. Geen gezeur over het weer, dat kennen we inmiddels wel. Je neemt zoals het is en dat is heel rustgevend. Daar staat tegenover dat NL een prachtig land is. De diversiteit is groot. Neem de provincie Groningen, prachtige vergezichten over het Ommeland. Neem Drenthe, heerlijke nostalgische dorpskernen we je nog kunt voelen hoe het "vroeger was". Of neem de Achterhoek met zijn rijkdom aan historische cultuur. Zo kan ik wel doorgaan en vervallen in allerlei superlatieven. Nederland=mooi

Wij gaan nu eerst naar Midden-Limburg en om precies te zijn Swalmen. Een grensgebied met prachtige vergezichten over het zacht glooiende heuvellandschap. Het secundaire doel van deze eerste stop is dat wij volgend jaar onze familiedag vieren in de buurt van Swalmen. Dan willen wij landen in deze omgeving. De camping Boschheide waar wij nu en dan willen verblijven is in 2013 gestart. De plaatsen zijn ruim en de sanitaire voorzieningen zijn modern en voldoen ruimschoots aan de eisen van deze tijd. Onze verwachtingen zijn hoog gespannen.

Na een paar nachten pakken wij onze caravan weer in en gaan zuidelijker in dezelfde provincie. Men noemt dit wel eens het Klein Zwitserland van NL. De camping "Lingberg" ligt in het gebied van het fraaie Geuldal. Wij kennen dit gebied van "vroeger" toen we met de kinderen in Wijlre kampeerden. We zijn er "toen" een aantal jaren achtereen geweest. Dat is ons toen prima bevallen. En dat gaat ook nu weer lukken. We nemen de fietsen mee en zijn van plan om tochten naar Duitsland en België te maken. We hebben een prachtige tocht naar Aken op ons lijstje staan. Deze voert over de oude tram/treinbaan. Deze baan heeft een maximale stijging cq daling van 6%. Voor onze fiets prestaties meer dan genoeg. Natuurlijk doen we ook de bergschoenen aan om door het romantische heuvellandschap te lopen. Via Wijlre naar Valkenburg en weer terug, een prachtige dagtocht die we ooit ook met de kinderen hebben gelopen. Ter plekke zullen we meer wandel en fietstochten bedenken. We laten ons graag adviseren.

Na een paar weken genieten van het Limburgse landschap trekken we westwaarts naar Noord Brabant. Daar woont onze dochter en we gaan naar de camping Jorishoeve in Sterksel. Niet onbekend voor ons. Wel is een deel van het sanitair  flink onder handen genomen. De foto's op hun site zien er goed uit. In de dagen die we hier zijn gaan we natuurlijk onze dochter bezoeken. Maar ook mooie fietstochten maken.

De volgende stop is in de buurt van Voorthuizen. In die omgeving woont onze zoon met vrouw en kinderen. De omgeving is niet nieuw voor ons. Maar wel de camping. Net zoals alle SVR campings is ook deze camping weer helemaal prima: ruime plaatsen, goede sanitaire voorzieningen in een mooie omgeving van NL. Ook hier staan weer een paar fietstochten op het programma, maar natuurlijk gaan we ook onze familie bezoeken.

1. Jip & Janneke:
    21 mei 2015
    Hallo Paul en Josita,
    Mooie plannen dit jaar, we gaan het "meebeleven".
    Goede gezondheid en mooi weer gewenst.
    J & A