Een eitje

28 juni 2015 - Vijlen, Nederland

Dag 14

Slepen we al jaren 2 gasflessen achter ons aan, voor het geval die ene leeg zou raken, maar dit jaar niet. Wat laat je raden, tijdens het koken van het eitje hadden we geen gas meer. Nou zal dit altijd meemaken als je maar 1 gasfles mee hebt. Maar je maakt het ook mee dat dit op zondagochtend vroeg overkomt. Natuurlijk alle winkels dicht hier in de omgeving. Gelukkig hebben een eenpitter bij ons met een klein tankje Campinggaz en ook een reserve tankje. Wij weer verder met het eitje koken en dat bleek een eitje te zijn op die éénpitter.

Vanwege de fietsen die we meenamen moest er fors op het gewicht worden bespaard. In de huidige participatie maatschappij  (volgens Rutte 2.0) zijn we inmiddels wel gewend aan bezuinigen en inleveren. Geen voortent mee, minimaal aantal onderbroeken en dus ook één gasfles. Volgens mijn berekening zou het gas voldoende moeten zijn voor zeker 4 weken. Zal wel een stomme fout hebben gemaakt, want er klopt geen hout van. Morgen maar kijken of we ergens een nieuwe lichtgewicht gasfles kunnen kopen of de oude laten bijvullen. We zien wel. Helaas op een pitje kan ik geen 4 gangen diner maken, Wiener schnitzel, soep vooraf enz. Dat wordt een éénpansgerecht dus echt kamperen !!!!!

Vanmorgen zijn we eerst in de kloosterkerk in Wittem naar de eucharistieviering geweest. Dit was een hele speciale viering. Er zouden maar liefst 1700 novenen kaarsen worden ontstoken, voor de vrede in de wereld. En zoals we weten begint dat bij jezelf. Iedereen kon een kaars voor deze intentie kopen en die werden dan vandaag ontstoken. De kerk, de kapel, Marialkapel, de gangen, overal stonden kaarsen te branden. Een mooi gezicht vooral met de gedachten erachter. En natuurlijk na de viering koffie met vlaai, naar Limburgs/katholiek gebruik.

In de caravan een broodje klaar gemaakt en vervolgens zijn we op pad gegaan. Richting Wijlre hadden we een mooie wandeling gezien in het Gerendal. Ook hier hebben we ooit met de kinderen gelopen. Een mooie afwisselende wandeling door de bossen en het glooiende landschap. Heerlijk in de zon, die wel een beetje werd bedekt door sluierbewolking. Toch weer een aantal uren lopen genieten van het heerlijke landschap. Op de terugreis naar de camping eerst een paar potten honing gekocht en een overheerlijk ijsje gegeten. De eenpansmaaltijd-dinner was heerlijk. Het is even wat langer nadenken over de organisatie van wat kook ik eerst enz. , maar dan lukt het allemaal prima. En het smaakte ook nog erg goed. Een mooie afsluiting van alweer een geweldig mooie dag.