Een onverwachte wending

22 juni 2015 - Vijlen, Nederland

Zoals in een roman kan ook een simpel reisverhaal een onverwachte wending krijgen. Geen dramatiek, maar realisme. Wat is er zoal gepasseerd. Nou, niet om te zeuren, maar  er passert een enorm lagedruk gebied ons land. De regen kwam hierdoor vanmorgen met bakken uit de hemel. André en Janneke kwamen voordat ze verder zouden trekken eerst nog bij een stevig ontbijt verorberen. Ze kwamen bij ons al nat aan en dan moesten ze nog met de fiets vertrekken. Wobke was al snel in de caravan voor de kachel gaan liggen met een bepaalde blik in zijn ogen zoals een Teckel dat kan doen en hij dacht vast : "als jullie wéér gaan fietsen dan blijf ik bij Paul en Josita". De buienrader voorspelde voor vandaag maar ook de komende dagen niet veel goeds. Na 1800 kilometer fietsen, berg op berg af, met in enige mate zon, maar  ook met heel veel wind, heel vaak tegen en met ook veel regen hadden onze vrienden wel snel een verstandig besluit genomen. Het is mooi geweest zo en dat kleine stukje in NL, daarvoor nemen we de trein en die is voor dit soort situaties een prima alternatief. Wobke blij , iedereen blij. En vrolijk gingen we verder met ons ontbijt en we namen ons gemak ervan met een heerlijk kopje koffie erbij. We hebben de fietsen uit elkaar gehaald en in de auto gelegd, met bagage en alles wat er verder bij hoort. Volgepakt zijn we naar station in Heerlen gereden en daar hebben we de fietsen weer in elkaar gezet, bagagetassen erop  gebonden en zo zijn Janneke, Andre en Wobke met de trein naar Assen gegaan. Ze zijn vooral droog thuis aangekomen. Eind goed al goed.

Wij hebben ons vandaag verder prima vermaakt. Vanmiddag naar Aken gereden, een boodschapje gedaan en het centrum verkend. Door de regen zijn we er maar kort geweest. Wat we gezien hebben zag er mooi en gezellig uit. Zodra het zonnetje er weer is en dat gaat zeker lukken, dan gaan we heerlijk door het centrum van Aken sjokken en genieten  van de oude architectuur en mooie winkelstraatjes.

1. Laura:
    22 juni 2015
    Ik had beter weer voor jullie besteld, maar ik vrees dat het "verkeerd" bezorgd is. ;o) Succes en we hopen op betere tijden.
  2. Pien en Mare:
    22 juni 2015
    Ik begon met lezen en dacht: wobke is bij jullie gebleven....maar met de trein naar huis kan ook! Doet me denken aan David en Ineke die bij ons waren...