Verkast naar een 8 minuten verder gelegen camping

30 juni 2015 - Vijlen, Nederland

Na ruggespraak met de kinderen hebben we besloten om nog een week in Zuid Limhurg te blijven. De temperatuur is voortreffelijk,  de omgeving is helemaal naar ons zin. De camping in Camerig waar we nu bijna 14 dagen hebben gestaan, zijn we ook lang genoeg geweest. De camping straalde volop vergane glorie uit. Dat tref je ook in Frankrijk aan. Dit heeft dan zo zijn charmes maar op den duur ervaar je toch steeds meer de beperkingen. Op één van onze wandeltochten zijn we een camping tegengekomen die vorig jaar pas is geopend. Slechts 8 minuten rijden van onze huidige camping. Ga maar na alles nieuw volgens de eisen van deze tijd. Dus ruime en moderne sanitaire voorzieningen, ruime plaatsen voor de caravan. Je moet wel je paspoort meenemen want alleen 50 plussers worden na ballotage toegelaten. Met een klein plusje werden we toegelaten. We zijn slechts 8 minuten zuidelijker gereden en de omgeving is toch weer anders. Neem nu Slenaken en omgeving,  is echt anders dan het Geuldal. Ook heel liefelijk met veel pittoreske plaatsjes, waar je werkelijk de indruk krijgt dat hier de tijd heeft stilgestaan.

Dan toch weer genieten van al het moois om je heen. De zon is zeer uitbundig. Om een schaduw plek te creëren hebben we een extra parasol aangeschaft.  (Ook een tweede ligt nog netjes op zolder in Assen). Terzijde, de gasfles is weer nokkie vol, we kunnen weer koken in de caravan. Ook het raadsel rondom de voorraad gas denken we gevonden te hebben. Josita vond het rondom de disselbak soms erg muf stinken,  een rare lucht. Alles bij elkaar genomen zou het wel eens kunnen zijn dat mijn berekening wel klopte,  maar dat er sprake moet zijn van een gaslekkage. Vandaag hebben we de gasleiding met drukregelaar nieuw gekocht. We kregen zomaar een hoge korting,  erg aardig. De komende dagen houden we de gasbel in de gaten.

We zitten nu 22.00 uur nog heerlijk van de ondergaande zon te genieten. Morgenochtend vroeg gaan we een fietstocht in de omgeving maken. We zorgen ervoor dat we op heetst van de dag een schaduwplek hebben gevondem alwaar wij ons zeer lui zullen uitstrekken, totdat het weer wat koeler wordt. Graag tot een volgende keer.

1. Pien en Mare:
    1 juli 2015
    Wat een mazzelaars zijn jullie zeg! Geniet nog maar lekker van deze zonnige week! Xxx
  2. Jip & Janneke:
    1 juli 2015
    Goede morgen vakantievierders,
    Superweer vandaag en de vooruitzichten eveneens.
    Misschien iets te warm om te fietsen.
    Hopelijk bevalt de camping op de flanken van het Gulpdal goed.
    Op de foto lijkt het alsof jullie als enigen door de ballotage zijn gekomen.
    J en ik zijn op weg naar S de C door de vallei van de Berwinne gefietst en passeerden toen de Abdij van Godsdal ( Val Dieu) en dat ligt niet veel verder dan 20 km van Heyenrath af. Dus als de benen goed aan voelen en de temperatuur het toelaat valt er fietsend nog veel moois te zien.
    Xxx,
    J & A